Jak Cerkiew odnosi się do zapłodnienia invitro? Wiem, ze stawiam trudne pytania dlatego Pozdrawiam i dziękuje chociażby za probe podjęcia odpowiedzi na nie. Olga

CIX,

Zachęcam do stawiania trudnych pytań. Od tego jesteśmy, aby próbować na nie odpowiadać 🙂

Zagadnienie zapłodnienia pozaustrojowego w świetle prawosławnej refleksji teologicznomoralnej zostało szeroko omówione w oficjalnym stanowisku Kościoła prawosławnego w Grecji z 11 stycznia 2006 roku (zob. Basic Positions of the Ethics of Assisted Reproduction, http://www.bioethics.org.gr/en/10_frame_5.html) oraz w rozdziale 12 Koncepcji Socjalnej Rosyjskiego Kościoła prawosławnego z sierpnia 2000 roku (zob. Основы социальной концепции Русской Православной Церкви, XII, https://mospat.ru/ru/documents/social-concepts/xii/). Polecam także mój tekst, który jest krótką analizą tych dokumentów i dyskusji na ten temat wśród prawosławnych teologów (http://www.ksiadzartur.pl/publikacje/2010/01/18/2-kosciol-prawoslawny-a-problem-zaplodnien-in-vitro/).
Z Panem Bogiem,
ks. Artur

Kategorie: ks. Artur Aleksiejuk, rodzina, wiara